Egészséges életmód alapok

Manapság nagyon sokat lehet hallani az egészséges életmódról, és szinte már a csapból is ez folyik. Rengeteg információ érhető el a témában, és sok az egymásnak ellentmondó is. Így tehát, ha valaki ebben a témakörben akar tájékozódni, akkor nagyon nehéz elkerülni, hogy elsüllyedjünk az információtengerben. Ezen probléma okán döntöttem úgy, hogy leírom azokat az alapköveket, amiket mindenképpen be kell tartani az egészséges életmódhoz.

egeszseg

A cikk további részében lesz szó egészséges táplálkozásról, mozgásról, és kerülendő dolgokról is. Ha esetleg bővebben is érdekel a téma akkor más oldalakon sok hasznos egészséges életmód cikkeket olvashatsz.

 

Nézzük tehát hogy mik is azok a dolgok, amikre figyelnünk kell, ha egészségesek akarunk lenni. Az első ilyen természetesen a sokat emlegetett egészséges táplálkozás. Erről rengeteg tévhit terjed de most nem szeretnék ezekre kitérni, csak az alapokat írnám le. A legfontosabb, hogy megfelelő mennyiségben és megfelelő táplálékot vigyünk be. A megfelelő mennyiség az teljesen egyénre szabott, és függhet nemtől, kortól, vagy testsúlytól. De általános jó tanács, hogy ne együnk össze-vissza, próbáljunk meg a rendszerességre törekedni. Azt is érdemes betartani, hogy reggel együnk a legtöbbet, napközben közepes mennyiséget, este pedig a legkevesebbet. Az ételek minőségénél azt érdemes szem előtt tartani, hogy kerüljük a túlságosan feldolgozott, és mesterséges anyagokat tartalmazó élelmiszereket. Nagy ívben kerülendők még a cukros dolgok, és a fehér lisztből készült ételek is. A zsírok szintén nagyon károsak hosszú távon, így próbáljunk meg mindig sovány húsokat halakat választani. A legegészségesebb pedig az, ha sok gyümölcsöt, és még több zöldséget eszünk.

A táplálkozáson kívül fontos még a rendszeres mozgás. Mozogjunk legalább heti háromszor egy fél órát, de a legjobb ha minden nap csinálunk valamit. Lehet ez úszás, futás, torna, vagy csak egy hosszú séta, a lényeg a rendszeresség.

És akkor még nem volt szó a kerülendő dolgokról: gyorskaják, dohányzás, alkohol, túlzott stressz, állandó ülő munka. Ezek mind-mind rontják az egészségünket, így próbáljunk ezek közül minél többet megszüntetni.

Ha pedig már meg van a probléma, akkor sokszor nem a komoly gyógyszerek jelentik a legjobb megoldást, hanem egy-egy vitamin, vagy ásványi anyag kiegészítő jó hatással lehet szervezetünk megfelelő működésére. Vannak természetes táplálék kiegészítők is, amik nagyon sokat segíthetnek.

 

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>